Egészségügyi marketing: Gyakori kérdések

Legtranszparensebb gyakori kérdés-gyűjtemény egészségügyi marketing témában.

Tartalmat készítette: Siteri Gergő | Alapító, Egészségügyi Marketing Specialista

Tartalomjegyzék

Konzultációról

1. Hogyan zajlik az állapotfelmérő konzultáció?
2. Mi a különbség az állapotfelmérő és a marketing konzultáció között?
3. Ami a konzultáción elhanzik ugye titokban marad?
4. Veletek akarok dolgozni, mi a következő lépés?

Együttműködésről

5. Hogyan fog zajlani a közös munka lépésről lépésre?
6. Mit vártok el Tőlünk, mint Partnertől?
7. Az előző marketingesem lelépett… ugye Ti nem fogtok?
8. Milyen platformon fogunk kommunikálni?
9. Hogyan tudja az online marketing segíteni a praxisunk páciensek szerzését?
10. Vannak-e referenciáitok hasonló egészségügyi magánpraxisokkal?
11. Hogyan kezelitek a szigorú adatvédelmi szabályokat (pl. GDPR, orvosi titoktartás)?
12. Hogyan tudjuk a szakmai hitelességet és bizalmat növelni az online kommunikációban?
13. Milyen konkrét célokat tűztök ki, és mikorra várhatóak az eredmények?
14. Milyen eszközöket és platformokat használunk?
15. Lehetőség van egyedi kampányokra, például új szolgáltatás bevezetésére vagy szezonális akciókra?
16. Támogattok minket kampányok tervezésében és kivitelezésében? – Milyen mértékben segítetek a stratégiában, kreatív anyagokban vagy technikai megvalósításban?
17. Weboldal tartalmi frissítését, karbantartását is vállaljátok?​
18. Milyen szabályokat kell betartani az egészségügyi reklámozásra vonatkozóan?
19. Hogyan kezeljük a tartalmak jogi kérdéseit?
20. Hogyan segítetek abban, hogy a praxisunk kitűnjön a versenytársak közül?
21. Van-e lehetőség online időpontfoglaló rendszer integrálására?
22. Hogyan történik az eredmények mérése és jelentése?

Fizetésről, garanciáról és fájó búcsúról

23. Másokkal összehasonlítva feltűnően kedvező az árazásotok. Ez valami átverés?
24. Milyen költségekkel jár az együttműködés?
25.Milyen hosszú távú elköteleződés szükséges?
26. Mi történik, ha nem érjük el a kitűzött célokat? (Van-e lehetőség módosításra, vagy szerződésbontásra?
27. Vállaltok garanciát a munkátokra?​

Konzultációról

1. Hogyan zajlik az állapotfelmérő konzultáció?​

Egy 25 perces, díjmentes állapotfelmérő konzultáció keretében lehetőséget biztosítunk, hogy megismerjük praxisát, problémáit és kihívásait. Ezt megfelelő nyitogató kérdésekkel segítjük, amire előzetesen nem kell készülni. 

1. Hogyan zajlik az állapotfelmérő konzultáció?

Egy 25 perces, díjmentes állapotfelmérő konzultáció keretében lehetőséget biztosítunk, hogy megismerjük praxisát, problémáit és kihívásait. Ezt megfelelő nyitogató kérdésekkel segítjük, amire előzetesen nem kell készülni

A konzultáció után pedig házon belül megvitatjuk, hogy van-e egyáltalán létjogosultsága az együttműködésnek. Ha van, akkor pedig egy átfogó marketing konzultációval folytatjuk a párbeszédet.

2. Mi a különbség az állatpotfelmérő és a marketing konzultáció között?

Átfogó marketing konzultáció már nem ismerkedésről szól, hanem arról, hogy konkrétan milyen lehetőségeink vannak az állapotfelmérő konzultáción elhangzott célok elérésére:

Erre a konzultációra Mi is teljes erőbedobással készülünk:

  • Építjük a vállalkozói gondolkodásmódját: útba igazítjuk a marketing útvesztőjében;
  • speciális online kém-szoftverrekkel felmérjük az Ön által megjelölt versenytársai online pozícióit;
  • megvizsgáljuk a versenytársak online jelenlétét: miben erősek, miben gyengék;
  • Google Ads kulcsszókutatás segítségével felmérjük hogy páciensei milyen kulcsszavak alapján keresik problémájukra a megoldást, ezeket összegyűjtjük és  költségkalkulációt végzünk;
  • weboldal oldaltérképet készítünk: milyen aloldalak javaslunk elkészítésre a sikeres induláshoz;
  • online marketing kampánytervet készítünk: mit miért csinálunk, és lépésről lépésre mi fog történni a kivitelezés során;
  • elkészítjük egyszerűen átlátható és rejtett költségektől mentes árajánlatát.

3. Ami a konzultáción elhangzik ugye titokban marad?

Természetesen! Titoktartási kötelezettséget biztosítunk a konzultáción elhangzottakra, amit az Adatvédelmi nyilatkozatunk 6. pontjában, előzetesen írásban is rögzítettünk.

4. Veletek akarok dolgozni, mi a következő lépés?

Ha szimpatikusnak találja kezelései tervünket és rendkívül kedvező ajánlatunkat, akkor a – feladatok függvényében – elkészítjük együttműködési szerződésünket, amit visszaküldve hozzánk el is kezdjük a munkálatokat. Ha weboldalkészítésre és marketing együttműködésre is sor kerül, akkor ezeket két külön szerződésben rögzítjük.

Együttműködésről

5. Hogyan fog zajlani a közös munka lépésről lépésre?

Sok vizet nem fogunk zavarni”, mivel a marketing konzultáción előzetesen már mindent átbeszélünk, ami az online marketing folyamatok elindításához szükségesek. Ha pedig weboldalt is készítünk, ott természetesen a webdesign-t, valamint a weboldalon található szöveges és vizuális tartalmakat fogjuk észrevételezésre küldeni. Ennek menetéről is teljes körű tájékoztatást fog kapni, még a szerződés aláírása előtt.

6. Mit vártok el Tőlünk, mint Partnertől?

Elsősorban bizalmat és nyitottságot, mivel tapasztalataink szerint az együttműködésünk kialakításának legnehezebb, legkritikusabb pontja a weboldal elkészítése. Ezen belül is az AI által megírt szöveges tartalmak, amik a legnagyobb kihívást szokták okozni. Ezeket a surlódásokat igyekszünk a legnagyobb megértéssel és empátiával kezelni. 

Ahogyan az ember megbízok a fogorvosában, amikor beül a fogorvosi székbe, úgy Önt is kérjük, hogy bízzon meg “marketing-orvosában”.

7. Az előző marketingesem lelépett... ugye Ti nem fogtok?

Nem, mi nem fogunk! És nem azért, mert ez a piaci elvárás, egyszerűen a lelkiismeretünk nem engedi. Ha pont valami miatt nem vagyunk elérhetőek, akkor SMS formájában jelezzük, hogy hamarosan visszahívjuk. Az eddigi tapasztalat az, hogy az esetek 90 százalékában azonnal, vagy 1-2 órán belül reagálunk. De beszéljenek helyettünk a valós és ellenőrizhető ügyfélértékeléseink.

8. Milyen platformon fogunk kommunikálni?

Főleg e-mailben és telefonos úton fogjuk tartani a kapcsolatot. Ha pedig havi eredményértékelésre, riportolásra kerül a sor, akkor megoszott videóképernyőt online találkozókon beszéljük át az eredményeket (ha erre igényt tart).

9. Hogyan tudja az online marketing segíteni a praxisunk páciensek szerzését?

Egyetlen célunk, hogy minél gyorsabban, és költséghatékonyan növekedő pályára helyezzük praxisát!

Ezért alkottuk meg a piacon is egyedülálló Silicium Formulát, amivel versenyképes, praxisára szabott páciensszerző jelenlétet építünk.

Növekedési stratégiánkban 3 fő terület található, amelyek segíthetnek elképzelése megvalósításában: Láthatóság, Pozicionálás, Ügyfélszerzés.

Erről részeletesen a Tudástárunk “Az egészségügyi marketing 3-as formulája” nevű átfogó anyagunkban olvashat.

10. Vannak-e referenciáitok hasonló egészségügyi magánpraxisokkal?

Természetesen van! Valós, ellenőrizhető ügyfélvéleményeinket itt tekintheti meg.

11. Hogyan kezelitek a szigorú adatvédelmi szabályokat (pl. GDPR)?

Természetesen minden jogszabálynak igyekszünk megfelelni! A GDPR törvény bevezetése óta még egyetlen egy ügyfelünk sem került kellemetlen helyzetbe, így biztosak vagyunk benne, hogy online GDPR megfelelőségünk helytálló és megfelel a mindenkori elvárásoknak.

12. Hogyan tudjuk a szakmai hitelességet és bizalmat növelni az online kommunikációban?

4 fontos elem a hitelesség növeléséhez:

  • A legtöbb szakmai hitelességet főleg az orvos/orvosok/praxis menedzserek által készített, végtelenül egyszerű, selfie-videós tartalmak tudják építeni.
  • Ezenkívül a praxisról készített minőségi, saját képek használata.
  • Továbbá a hétköznapi ember nyelvén megfogalmazott szolgáltatás és probléma leírások is segítik a hitelesség növelését.
  • És nem utolsó sorban az online értékelések gyűjtése elengedhetetlen a piacon való megmaradáshoz.

13. Milyen konkrét célokat tűztök ki, és mikorra várhatóak az eredmények?

Egy célunk van: minél hamarabb induljanak be a minőségi érdeklődések!

Természetesen a várt eredmények függnek az Ön egészségügyi iparágától és annak versenyétől, piaci telítettségétől is.

Közel 10 éves tapasztalatunk az, hogy hozzáértő kezekben, a megfelelő irányvételű online marketing gépezet megépítésével a megkeresések akár már másnap elkezdődhetnek!

A közös sikert kizárólag a megtelt páciensnaptárban mérjük.

14. Milyen eszközöket és platformokat használunk?

Ha az embernek probémája van, akkor hova fordul? Persze, hogy a Google-höz. Emiatt az egészségügy erősen Google-kereső alapú iparág. Így a Google Ads hirdetések, valamint a Keresőoptimalizálás az amitől a legtöbb eredményt várhatunk.

Természetesen operálunk Facebook, Instagram (Meta) hirdetésekkel is, de ezeknek megvan a megfelelő helyük a marketing stratégiánkban.

15. Lehetőség van egyedi kampányokra, például új szolgáltatás bevezetésére vagy szezonális akciókra?

Igen! Ha vannak szezonális trendek, például: fogszabályozás esetében a nyári, iskola kezdés előtti időszak, akkor mindenesetben ösztönüzzök partnereink vonzó ajánlatok megalkotására, amik kimondottan jól promózhatók és beépíthetőek az online kommunikációba.

16. Támogattok minket kampányok tervezésében és kivitelezésében?

Természetesen! A szezonális kampányokhoz elkészítjük a kreatívokat, közösségi média posztokat és az esetleges technikai teendőket is elvégezzük, mint például online mérések beállítása, szövegek és képek feltöltése a weboldalra, árak átírása, stb.

Ezek a feladatok – az esetek 99 százalékában – nem kerülnek plussz költségbe, mert marketing szolgáltatásainkban ezt is vállaljuk. (Ezért is szeretnek nagyon velünk dolgozni partnereink.)

17. Weboldal tartalmi frissítését, karbantartását is vállaljátok?

Természetesen! A havi együttműködésünk menedzsment díja ezeket a feladatokat is tartalmazzák! 

Ilyeneket, mint például:

  • Elment egy munkatárs, cseréljük le a képet.
  • Szövegek frissítése, linkek elhelyezése, szövegrészletek feltöltése.
  • Képek frissítése.
  • Szolgáltatás árak frissítése.
  • Egy új szolgáltatást tegyünk be a weboldal menüjében, láblécébe.
  • Weboldal karbantartási feladatok.
  • Bármilyen apróbb adminisztratív, operatív, kreatív feladat, ami a weboldallal kapcsolatos.

18. Milyen szabályokat kell betartani az egészségügyi reklámozásra vonatkozóan?

A Google Ads korlátozza az egészségügyi szolgáltatások és termékek hirdetését, amiről részletesen ITT tájékozdhat.

A korlátozás azt jelenti, hogy bizonyos egészségügyi szolgáltatások vagy termékeket CSAK kereső (Search) hirdetésekkel célozhatunk. DE csak abban az esetben ha az adott témakör és a hozzá tartozó kulcsszavak nincsenek a Google Ads tiltólistáján (pl. botox, abortuszt támogató eljárások, stb.).

Valamint korlátozott funkciókkal és célzási módozatokkal képes és videós (Display) hirdetések is futtathatunk. Viszont 18. életévüket be nem töltött felhasználók számára nem engedélyzettek a Display hirdetések.

Továbbá az egészségügyi szektor számára a Google Ads Remarketing funkciói NEM ENGEDÉLYEZETTEK, ami azt jelenti, hogy azokat az embereket nem célozhatjuk vissza hirdetésekkel, akik már korábban jártak a weboldalon.

Nem hirdethető, vényköteles gyógyszerek hatóanyagának listája.

Egészség a személyre szabott hirdetésekben a személyes egészségügyi tartalom, beleértve az alábbiakat:

  • Fizikai vagy lelki egészségügyi problémák, például betegségek, szexuális egészség és krónikus egészségügyi problémák, amelyek hosszú távú gondozást vagy kezelést igényelnek.
  • Olyan termékek, szolgáltatások vagy eljárások, amelyek krónikus egészségügyi problémák kezelésére szolgálnak, beleértve a vény nélkül kapható gyógyszereket és orvostechnikai eszközöket.
  • Intim testrészekhez vagy a működésükhöz kapcsolódó gyógyászati problémák, beleértve a nemi szervek, a belek és a húgyutak egészségét.
  • Invazív orvosi beavatkozások, beleértve a plasztikai sebészetet, más sebészeti eljárásokat és injekciókat is.
  • Fogyatékosságok, még akkor is, ha a tartalom a felhasználó elsődleges gondviselőjét célozza.
  • Példák (nem teljes lista): Az olyan krónikus egészségügyi problémák kezelése, mint a cukorbetegség vagy az ízületi gyulladás, a nemi betegségek kezelése, a depresszióhoz, a szorongáshoz és a függőséghez hasonló mentális problémákhoz kötődő tanácsadási szolgáltatások, alvási apnoé kezelésére szolgáló orvostechnikai eszközök, például CPAP-gépek, vény nélkül kapható gyógyszerek gombás fertőzésekre, várandóssággal és terméketlenséggel kapcsolatos kezelések, autista gyermek támogatásával kapcsolatos információk

Nem számít személyes egészségügyi tartalomnak az olyan tartalom, amely az egészségügyi szakembereket szakmai minőségükben célozza, így például az atorvasztatin vagy az ortopédiai implantátumok egészségügyi szakemberek számára történő, szakmájukhoz kapcsolódó népszerűsítése.

19. Hogyan kezeljük a tartalmak jogi kérdéseit?

A vizuális tartalmaink elkészítésénél a Canva nevű online grafikai szoftvert használjuk ami több millió szabad licensszel rendelkező képet és vizuálus, vektoros grafikai elemet tartalmaz, amit jogilag szabadon felhasználhatunk.

Ezeket a Canva előírásanak megfelelően használjuk fel. Ha pedig meglévő grafikát veszünk át, akkor azt módosítva, forrást feltüntetve helyezzük el a weboldalon.

20. Hogyan segítetek abban, hogy a praxisunk kitűnjön a versenytársak közül?

Igyekezni kell minél több mindenben különbözni a versenytársaktól: 

  • Vállalkozói és orvosi attitűdben;
  • arculat kialakításában;
  • szolgáltatás portfólió egyediségében;
  • földrajzi lokációban;
  • szolgáltatás végrehajtásában;
  • páciens kommunikációban;
  • garanciák vállalásában;
  • árajánlatok kialakításában;
  • elérhetőségben;
  • ruglamas időpontok biztosításában;
  • egészségügyi pénztár portfólióban.

Minél telítettebb a verseny, annál nehezebb. Ha például Budapesten akar esztétikai fogászatot nyitni a belvárosban (amiről Mi biztosan le akarjuk beszélni), akkor 3-szor is meg kell fontolni, hogy pontosan melyik kerület melyik utcájában akarja azt megtenni! 

21. Van-e lehetőség online időpontfoglaló rendszer integrálására?

Természetesen igen! Bár meg kell jegyezni, hogy nagyon ritka eset, amikor a praxis vezetősége beleegyezik az Online időpontfoglalás bevezetésében, mivel főleg csak a szakorvosi konzultációk, valamint a kontroll időpontok foglalási folyamatát lehet automatizálni.

Ezért azt látjuk, hogy ez a téma a vállalkozói gondolkodásmód, a technikai nyitottság, a bevezetés folyamán felmerülő ideiglenes konfrontációk vállalásának elég szűk keresztmetszete.

Még mindig azt érezzük, hogy rengeteg a kétely és félelem ennek bevezetésével kapcsolatban, amit Mi empatikusan megértünk és elfogadunk.

De tudunk ajánlani szoftvert, valamint annak implentálásában is tudunk segíteni!

22. Hogyan történik az eredmények mérése és jelentése?

Az eredményekről nagyon egyszerű és átlatható jelentéseket készítünk, amiben tökéletesen látható, hogyan haladunk a közösen kitűzött célok felé. A jelentésekben összevetjük a marketing befektetéseket a valós az újonnan szerezett, valamint a visszatérő páciens adatokkal.

Fizetés, garancia és fájó búcsú

23. Másokkal összehasonlítva feltűnően kedvező az árazásotok. Hol az átverés?

Átlagosan elmondható, hogy legalább 35-45 százalékkal kedvezőbb árajánlatot tudunk biztosítani versenytársainknál:

Ennek több oka van:

1. Partner, és megoldás-központúak vagyunk, azaz minden megoldásból csak annyit építünk be a szolgáltatás csomagunkba, amivel biztosíthatjuk a folyamatos páciens-flowt. Azaz például nem értékesítünk 120.000 Ft-ért CSAK közösségi média szolgáltatást, ha az Ön praxisának heti egy poszt is bőven elegendő. Praxisának nem szép posztokra van szüksége, hanem kiszámító páciens-flowra.

2. Mi nem a hagyományos értelembe vett marketing ügynökség vagyunk tele alkalmazottakkal, hanem úgynevezett freelancer-hubként működünk, azaz alvállalkozói partnerekkel dolgozunk együtt, ami lehetőséget biztosít a maximálisan inspirált és motivált munkavégzésre, mindez sokkal kedvezőbb árképzés mellett.

3. Nekünk nem kell beépíteni az árazásunkba a drága belvárosi iroda bérlését, az ingyen kávét, és nem kell fizetnie az éves csapatépítőket, és prémiumokat a munkatársainknak. Nincs luxizás.

4. Nem kell potyára ÁFA-t fizetnie, mivel általányadós vállalkozóként dolgozunk, így 0 százalékos ÁFA-s számlát állítunk ki.

5. Életmódunk nem a tőkefelhalmozásra épül, hanem munka-magánélet egyensúlyára és minimalizmusra, ahol az optimális szint, az új maximum. Jólét helyett jóllét a kulcsszavunk!

24. Milyen költségekkel jár az együttműködés?

A marketing nem egy egyszeri esemény (mint egy fogtömés), hanem egy folyamat, amit minden hónapban nyomon kell követni és dolgozni kell rajta.

Számos versenytársunkkal ellentétben Mi teljesen transzparenssen kommunikáljuk a marketing árazásunkat, amely nem egy általános ajánlat, ami mindenkinek szól, hanem 100 százalékban az egészségügyi praxisok piaci igényére lett kialakítva. Mindenből annyit teszünk bele, amennyire pontosan szüksége van!

25. Milyen hosszú távú elköteleződés szükséges?

Nálunk nincs röghöz kötés, nincsenek hosszú, határozott idejű, fél éves és/vagy 1 éves vállalások, szerződések. Velünk azért maradnak a Partnereink, mert szállítjuk az eredményeket, és nem azért, mert fél évig / 1 évig tartjuk bennünk a lelket, hogy: “jó lesz, jó lesz, hamarosan be fog indulni…”

Tehát az irántunk kialakított hosszútávú elköteleződést a valós, leszállított eredményeknek köszönhetjük.

Ha nem tudjuk szállítani, ne maradjon Velünk.

26. Mi történik, ha nem érjük el a kitűzött célokat? (Van-e lehetőség módosításra, vagy szerződésbontásra?

Egy egyszerű 30 napos felmondási határidővel dolgozunk. Azaz, ha nem elégedett és ügynökséget váltana, akkor kérjük, hogy 30 nappal korábban jelezze felmondási szándékát.

27. Vállaltok garanciát a munkátokra?

Naná, hogy vállalunk! Abban az esetben, ha az általunk épített marketing rendszerrel, 30 napon belül egy új érdeklődőt sem szerzünk, akkor a hirdetési fiók(ok) menedzsment díjának 100%-át elengedjük.

10 éve ezt csináljuk, több mint 750 millió forint hirdetési tapasztalatunk van, láttunk már pár dolgot, ezért ha valamire azt mondjuk hogy:

  • működni fog,
  • vagy csak így működhet, sehogy máshogy, 
  • vagy így tuti nem fog működni, akkor az esetek 99,8 százalékában így szokott lenni. 

De Mi is folyamatosan fejlődünk, ha nincs tapasztalatunk az adott területen, erről mindenképp tájékoztatjuk, ha hibázunk akkor azt emelt fővel elismerjük, elnézést kérünk, és 100 százalékos felelősséget vállalunk!

Egyetért?
Akkor beszéljünk!

Egészségügyi Marketing
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.