Ha az Ön időpontfoglalási aránya alacsony, 20% vagy 30%, akkor ez különösebb erőfeszítések nélkül növelhető.
Íme 9 ötlet ennek elkezdéséhez:
1. Kísérje figyelemmel a rendelőbe beérkező összes telefonhívást az új és visszatérő páciensekről egyaránt, mind az éjszakai mind a nappali időszakban. Ezekről vezessen nyilvántartást napszakok, napok, hetek, hónapok, évek szerint.
2. Vegye figyelembe, hogy hány hívás nem érkezik meg a rendelőbe azáltal, hogy foglalt a vonal, vagy csak a hangposta válaszolt. Azt is tudnia kell, hogy hányan teszik le anélkül a telefont, hogy beszélnének valakivel az alkalmazottak közül.
3. Tudnia kell, hogy a kommunikációs / recepciós munkatársaknak mekkora a konverziós / ügyfélszerzési aránya, azaz hány páciensnek tud konzultációs időpontot adni.
Van néhány egyszerűbb módja a számolásnak:
Vegyük az új ügyfelek által lefoglalt időpontok számának átlagát egy hónapban. Ezt osszuk el a lehetséges új betegek telefonhívásainak számával. Ez lesz az Ön konverziós aránya, vagy másképpen az sikeres ügyfélszerzési konverzió.
Folytassa ezt néhány hónapon keresztül.
4. Tegye lehetővé hogy a front office-ban recepción / ügyfélszolgálaton dolgozó kollégák magasabb fizetést kapjanak, abban az esetben, ha nagyobb konverziós arányt érnek el. Éreztesse velük, hogy kiemelten fontosak a rendelő számára. Alakítson ki egy belső bónuszrendszert, amivel ösztönözni tudja recepciós munkatársait. Az elért számokat folyamatosan monitorozza. A rendelőn falain belül, nyíltan ismerje el az egyéni teljesítményt.
5. Rögzítse a potenciális új páciensektől érkező telefonhívásokat. Elemezze ki, hogy munkatársai milyen minőséggel kezelték ezeket.
6. Kérje meg kollégáit, hogy próbáljanak időpontot adni minden új érdeklődőnek, aki igaz más szolgáltatást keres, de a problémájára a mi szolgáltatásunk is megoldást kínál. Ajánljon fel ingyenes első konzultációt vagy valami “ellenállhatatlan” ajánlatot. Érje el, hogy az első telefonhívás után ügyfelei bekerüljenek a rendelői székbe. Hiszen elképzelhető hogy az új páciensek nincsenek tisztában azzal, hogy milyen kezelésre van szükségük.
7. Számolja meg, hogy mennyi hívást realizál, ha más és más marketing eszközöket használ. Mindezt megteheti saját kezűleg is, vagy akár úgy is, ha rákérdez, hogy a betelefonáló honnan hallott az Ön praxisáról. A források kézi rögzítése azonban közismerten pontatlan. Időnként a kollégák elfelejtik leírni a számokat, vagy rosszul rögzítik azt a számítógépes rendszerben.
8. Figyelemmel kell kísérnie, hogy mi történik az első találkozó után, hány páciens tér vissza egy második alkalomra.
9. Kövesse nyomon az üzleti növekedés szempontjából releváns mutatókat. Ismerje meg minden mélységében saját, valós számait, különösen nagy figyelmet fordítva a páciens élettartam értékre (Patient Lifetime Value – PLV), ami pontos képet fog adni arról, hogy ténylegesen MEKKORA értéket termel Önnek egy páciens az első időpontjától kezdve a teljes passzivitásáig.