Innovatív magánpraxisok gyorsítósávja.

Olvasási idő: 11 perc

Megtudja mondani, hogy egy átlagos páciensét az első bejelentkezéstől a teljes inaktívitásáig hányszor kezel és ez idő alatt mekkora bevételt hagy rendelőjébe?

Ha nem tudja a választ, akkor mindenképp maradjon és olvassa el ezt a bejegyzést. 

Ahhoz, hogy praxisa egyről a kettőre tudjon lépni, az innovatív üzleti tervezés elengedhetetlen.

Megcáfolhatatlan tény az online marketingben, hogy amit nem mérünk az nem létezik. 

Ami a legrosszabb, hogy mérés nélkül nem tudunk optimalizálni azokra az üzleti mutatókra, amik IGAZÁN számítanak.

Nagyon fontos, hogy minden egyes befektetett fillérünket mérjük, hogy a későbbiekben tudatos üzleti döntéseket tudjuk meghozni.

Főbb mutatók

1. Első kezelési érték (First-time Buyer): Új pácienseink első kezelése. Jellemzően az első kezelési értékek sokkal magasabbak, mint a szintfenntartó-, vagy utókezelések. Ezért mindenesetben külön változóként kezeljük.

2. Átlagos Kezelési Érték (Average Treatment Value): Összes éves bevétel / Az adott év összes kezelésének számával. (Kezelési típusoktól függetlenül, vagy komplex kezelési típusra számolva)

3. Kezelések átlagos száma / év: Összes kezelés száma / Összes páciens számával.

4. Pácienskapcsolat élettartam (Összes év) Egy átlagos páciens hányszor lép kapcsolatba rendelőjével. (Amíg a páciens aktívnak tekinthető.)

5. Páciens élettartam érték: Az első regisztrációtól kezdve a teljes passzivitásig mennyi bevétel származott egy páciensből.

6. Ajánlási érték: Ha 10 páciensből 3 ajánlást szerez, akkor az ajánlási értéke 30%. Vagyis 1,3 lesz a szorzó a számoláskor. 

De egy másik példa kedvéért: Ha 100 páciensből 20 ajánlja tovább, akkor az ajánlási értéke 20%, azaz 1,2-val számolunk.

 

Tegyünk fel, hogy egy budapesti fogászat tulajdonosa és egy új páciens (neve: János) megkeresi praxisát, hogy fáj a bal hátsó nagy örlő foga és szeretne fogtömésre és konzultációra bejelentkezni.

A konzultáció során viszont kiderül, hogy Jánosnak 3 lyukas foga is van.

Továbbá fogkőeltávolításra is szükség van, amelynek darabja 18.000 Ft, de az első páciens kedvezmény alkalmával János 15.000 Ft-ért kapta meg.

Fogtömés darabja pedig az első páciens kedvezmény jóvoltából 19.000 Ft helyett, csak 15.000 Ft.

János az első fogtömés alkalmával elégedett volt és igénybe veszi a fennmaradó 2 fogtömést, valamint a fogkő eltávolítást is. Ezért a teljes első kezelési értéke 65.000 Ft.

János ezután évente 2-szer visszajár fogkő eltávolításra, melynek teljes díja 19.000 Ft. János ezt 6 éven keresztül fogja megtenni.

Továbbá János annyira elégedett volt, hogy elmondja 3 munkatársának is, hogy mennyire profi és kedvesek a praxisában.

Akkor az értékek a következőképpen alakulnak:

  • Első kezelési érték (First-time Buyer): 65.000 Ft
  • Átlagos Kezelési Érték: 19.000 Ft (Ebben az esetben a szintfenntartó fogkő eltávolítás lesz.)
  • Kezelések száma / év: 2 db
  • Pácienskapcsolat élettartam: 6 év
  • 10 ügyféltől hány ajánlást szerez átlagosan? / hó: 3 db, azaz 30%. Vagyis a szorzó 1,3.

Páciens élettartam érték

A páciens élettartam kalkulátor szerint János várható élettartam értéke 293.000 Ft!

De ezzel még koránt sincs vége, mivel a praxis eddig tapasztalata szerint 10-ből 3 páciens tovább ajánlja. 

Páciens élettartam érték

Ha János első kezelési értékéből indulunk ki, akkor ez azt jelenti, hogy a rendelő évente csak hasonló páciensekből évi 1.490.000 Ft bevételt szerez!

Akkor most mennyi az annyi?

Ha János várható élettartam értékét (293.000 Ft-ot) megszorozzuk az rendelő ajánlási értékével, akkor a várható teljes értéke egy új megszerzett páciensnek 380.900 Ft lesz!

Páciens várható értéke (Becsült)

Nagyon fontos, hogy az online marketingből befolyó eredményeket ezen mutatók alapján is megvizsgáljuk.

Viszont a páciens élettartam érték optimalizálásánál figyelembe kell venni az emberi tényezőket, azaz az orvos-páciens kommunkációt is. 

Sose feledjük: a nagy sztár-rendelők is egyszer régen teljesen a 0-ról kezdték. Ezek a rendelők pedig arra építenek, hogy a páciens élettartam értéke minél nagyobb legyen!

Remélem sikerül felcsigáznom ezzel az írásommal, valamint látja, hogy az egészségügyi marketing sokkal mélyebb pár feladott Google Ads vagy Facebook hirdetésnél.

Az egészségügyi marketing mára már művészetté vált, amelynek része lépésekre bonthatók.

Kérdezne?

Foglaljon most ingyenesen és teljesen kötelezettségmentesen egy stratégiai konzultációt! 

Tetszett a tudásanyag?

Iratkozzon fel az ország legedukatívabb egészségügyi marketing hírlevelére!

0% spam, 100% érték.

*Adatait 100% biztonsággal kezeljük és soha nem adjuk ki másnak!

~

Adatait 100% biztonsággal kezeljük és soha nem adjuk ki másnak!

A szerzőről:

Siteri Gergő

A Silicium Egészségügyi Marketing alapítója, PPC specialista és Growth Marketer. Több mint 8000 órányi gyakorlattal, valamint 300+ millió forint online költési tapasztalattal támogatja több magánpraxis online növekedését.