Innovatív magánpraxisok gyorsítósávja.

Olvasási idő: 19 perc

Folyamatos fejlődés

A Silicium Egészségügyi Marketing falain belül állandóan vitatott téma, hogy egy praxis fejlődési lehetőségeinél milyen szempontokat lehet figyelembe venni.

Ebben a velősebb írásban ezt a témakört szeretném kivesézni üzleti és online marketing szempontból egyaránt.

A praxis méretétől és típusától függetlenül egyetlen orvosnak sem kell egyedül küzdenie a siker érdekében.

A sikeres praxisok között többen praxis-teamekben, csoportokban dolgoznak, ahol az orvosok partnerei, üzletfelei egymásnak.

Azok az orvosok, akik önállóan vezetnek vállalkozást, sokszor nehezen küzdenek meg a siker iránti felelősség terhével, ahelyett, hogy mindezt megosztanák egy csapattal.

Az üzleti sikerhez vezető út legfontosabb lépései a következők:

  1. Tisztázza céljait
  2. Megbízható csapat felállítása
  3. Fegyelmezett pénzügy
  4. Értékesítési folyamatok kialakítása, optimalizálása

1. Tisztázza céljait

Sokan elfelejtik, hogy nem azért élnek, hogy 024-be robotoljanak.

Tehát orvoslás ide vagy oda, csak akkor fogja igazán élvezni az “utat”, ha ezt a belső céljaival egyensúlyban végzi.

Őszintén, hányszor kérdezte meg magától az utóbbi időben, hogy még is “MIÉRT” csinálom azt, amit csinálok?

Miért kelek fel minden reggel, hogy 10-14 órát megállás nélkül végig dolgozzak?

Biztos azt a fajta és mértékű munkát végzem az orvoslásban, hivatásomban és a praxisomban, ami engem boldoggá tesz?

Ha erre nem tudja zsigerből a pontos választ, akkor jobban jár ha itt marad és picit elmereng az itt olvasottakon.

A modern világ egyik legnagyobb kihívása a teljes fókusz hiánya. Túl sok lehetőségünk van, amiből túl sok problémát generálunk.

Pedig csak a fegyelmezett fókuszálás vezeti el a “Nagy Miértjéhez”, az álmaihoz.

Ettől függetlenül olyan “célokra” fókuszálunk, amik igazából nem is a Mi céljaink:

  • Nagyobb autó kell,
  • nagyobb ház kell,
  • messzebbre és drágább helyre kell menni nyaralni,
  • bővíteni kell a praxist, mert a konkurensünk / pályatársunk is bővül,
  • és még hosszasan sorolhatnám azokat a célokat, amikre igazából NEM VÁGYIK.

Ezekkel a fals célokkal pedig felállítjuk a saját börtönünket, amiből aztán csak a kiégés vagy a kiöregedés vezet kiúthoz.

A szeretteinkkel el nem töltött időt pedig megvásárolni nem lehet. Viszont azt sem, ha évtizedekig olyan munkát végzett, amit sose kedvelt. 

Félreértés ne essék, az anyagi bőség szuper dolog és csak akkor lehetünk az élet minden területén boldogok és sikeresek, ha értünk a “matekhoz”. Legalább is ahhoz a matekhoz, amire NEKÜNK szükségünk van és nem a szomszédunknak, a régi iskolatársainknak, valamint a “műhaveroknak”.

Tegye fel a kérdés:

Biztosan azt az életet élem, amire vágyom?

Ha nem, akkor MOST azon a tevékenységen dolgozom, ami a vágyott életemhez vezet?

Ha nem, akkor mit kell ahhoz tennem, hogy AZT CSINÁLJAM amit kell?

Leépítsek, átépítsek, újraszervezzek, delegáljak? 

 

VIDD MAGADDAL

Egy egyszerű rituálé, hogy rendet tegyen a saját fejében.

Írja le a céljait egy lapra egymás alá. 

Ezután vágja szét a lapot, hogy minden papírdarabkán csak egy cél legyen.

Válasszon ki ebből 3-t, a többit pedig tegye be a fiókjába, hogy ezekkel ebben AZ ÉVBEN BIZTOS NEM FOGOK FOGLALKOZNI!

A maradék 3-ból válassza ki azt az egyet, ami miatt legbelül a legjobban gyötri, hogy nem foglalkozik a megvalósításával. (Ez a legnehezebb része, de ha megteszi, akkor óriási megkönnyebbülést fog érezni.)

Ezt az egyet pedig tegye ki a fürdőszobai tükörre, hogy mindennap ezzel a gondolattal keljen és feküdjön.

2. Megbízható csapat felállítása

A siker kulcsa nem az egyénben, hanem a közös munka koreográfiájában rejlik.

Általában 3 nagyobb csoportot szoktunk elkülöníteni:

Front office csapat:

  • Ügyfélszolgálati, kommunikációs munkatárs
  • Praxismenedzser

Back office csapat:

  • Orvosok
  • Orvosi asszisztensek (dentalhigiénés, műtős segéd, adminisztrációs munkatárs)
  • Ügyvezető (Csendestárs vagy befektető, aki részt vesz a mindennapi operatív menedzsmentben)

Tudja miért nem maradnak a páciensek rendelőjében? A válasz a kiváló orvos-páciens kommunikáció HIÁNYÁBAN rejlik.

 Külső stratégiai partnerek:

  • Külső beszállítók (orvosi segédeszközök, gyógyszerek)
  • Technikai labor (Pl. fogtechnika, protézisek, ortopédiai segédeszközök, stb.)
  • Ügyvéd
  • Könyvelő, bérszámfejtő
  • GDPR – betegjogi képviselő
  • CRM szoftver cég (Ügyfélkapcsolati menedzsment)
  • Egészségügyre specializálódott marketing ügynökség

VIDD MAGADDAL

A boldog orvosok titka a delegálás!

Vizsgálja át a folyamatait, találja meg a legégetőbb, legfrusztrálóbb pontokat és bízzon meg mást a feladattal!

Példa 1-2 fős magánpraxishoz:

Ha még egyszemélyes magánpraxisa van, akkor bizonyára Ön végzi a front, és back office feladatok nagy részét. Ez esetben az ügyfélszolgálati feladatok delegálása segítene a legtöbbet. Nem feltétlenül kell full-time ember, a kezdetekben az is elég lehet, ha egy sok szabadidővel rendelkező egyetemistának adunk egy mobiltelefont, valamint megkérjük, hogy vezesse a Google naptárunkat. 

Példa 3-5 rendelővel működő klinikához:

Hogyan tudnám elérni, hogy a lepattanó és elvesztett telefonívásokat 10%-ról 5%-ra alá csökkentsem? Ebben az esetben a megoldás, ha az operatív és ismétlődő feladatokat a CRM rendszerünk végezze el ahelyett, hogy felégetnénk az értékes emberi erőforrásainkat. Pl. follow-up email kiküldése, időpontfoglalási emlékeztetők, automatikus értékelésre felkérő e-mailek, stb.

3. Fegyelmezett pénzügy

Rengeteg magánpraxis nem vizsgálja felül rendszeresen a pénzügyi adatait, és ez a lehető legnagyobb hibát is jelentheti.

A költségek és bevételek következetes havi elemzése sok időt vesz igénybe, gyakran a páciensek kezelése, a személyzeti kérdések, és egyéb operatív feladatok kerülnek inkább előtérben. Ezen feladatok elvégzése persze elengedhetetlen a mindennapi működéshez.

Viszont a rendszeres pénzügyi elemzések hiányában a folyamatos frusztráció és kudarc élménye sokkal valószínűbb. A havi pénzügyi beszámoló egy olyan eszköz, amely nagyban elősegíti az előremutató anyagi döntések meghozatalát.

Pontos pénzügyi információk nélkül, nem lehet megalapozott döntést hozni olyan növekedési célok elérése érdekében, mint például:

  • Új praxis létrehozása,
  • új szakterületi bevezetése,
  • a legújabb technikai eszközök megvásárlása,
  • új orvosok felvétele,
  • a marketingköltség növelése új páciensek elérése érdekében,
  • új, releváns stratégiai partnerek bevonása,
  • több irodai, recepciós munkatárs alkalmazása nagyobb forgalom esetén,
    és a végtelenségig folytathatnánk a felsorolást.

Legfőbb mutatóink elemzése

A gazdasági növekedéshez nélkülözhetetlen a pénzügyi beszámoló  mérleg – elkészítése, melyet gyakran figyelmen kívül hagynak az egészségügyi magánpraxisok.

Egy orvos nem lehet egyben könyvelő is, nem szükséges mindent egy személyben csinálnia. 

A bevételek és kiadások egyensúlya pontosan meghatározza az üzleti sikereket.

Elkészítésével komoly kiadások spórolható meg, de a vállalkozás valós értéke is kimutatható.

Definíció: A mérleg a vállalkozás eszközeinek, forrásainak, tőkéjének valós idejű kimutatása, amely részletezi a bevétel és kiadások egyenlegét az azt megelőző időszakban. 

A fő teljesítménymutatók, amelyeket minden hónapban nyomon kell követni: 

  • az orvosok havi ledolgozott munkanapjai, munkaórára lebontva (Megoldás: CRM rendszer)
  • az új páciensek száma (Megoldás: szakosodott marketing ügynökség)
  • a visszatérő páciensek száma (Megoldás: szakosodott marketing ügynökség)
  • a termelés és beruházás ellenértéke (Megoldás: könyvelés)
  • az egy páciensre jutó költségek (Megoldás: belső működés optimalizálása)

VIDD MAGADDAL

A kényelmes ügyvezetés titka: Adatvizualizáció

Bármilyen számokkal is dolgozik a hétköznapokra, mindig törekedjen az adatvizualizációra és az összehasonlításra.

Ez azt jelenti, hogy ne azzal menjen el az ideje, hogy száraz excel táblázatokat fésülget össze és akkor még a számok értelmezésébe bele sem kezdett. Továbbá az kiértékelést MINDIG egy releváns előző időszakhoz viszonyítsa. (Előző hónap, előző hét, előző év azonos időszaka, stb.)

Konkrét példa: Nézze meg egyik ügyfelünk havi riportját!

4. Értékesítési folyamatok kialakítása, optimalizálása

A marketing funnel, másnéven értékesítési tölcsér feladata, hogy a weboldalunk látogatóit eljutassa a rendelőnkbe és segítse, hogy páciensé váljon.

Az értékesítési tölcsér egyetlen feladata, hogy apránként, lépésről lépésre vezesse a felhasználót a döntési folyamatban.

Az egészségügyi marketing funnel főbb elemei:

1. Piackutatás / Célközönség azonosítása

Buyer perszonák (vásárlói profil) készítése az ideális páciensről.

2. Látogatószerzés / forgalomterelés

Forgalmi csatornáink stratégiai és taktikai felépítése: Fizetett hirdetések (PPC), organikus forgalom (SEO), közösségi média, stb.

3. Érdeklődő generálás

Hatalmas hozzáadott értékkel bíró információs anyagért vagy egy speciális kedvezmény / szolgáltatásért cserébe elkérjük a honlaplátogató email címét, telefonszámát és nevét. Ezzel abszolút bizonyosságot szerezve, hogy a felhasználót a kezelésünk tényleg érdekli, és még további információra van szüksége, hogy meghozza a vásárlói döntését.

4. Konzultáció generálása 

A tökéletes koreográfia megalkotása az első személyes találkozásig.

5. Páciens generálás 

Orvos és páciens közti kommunikációs praktikák bevezetése. Kezelési terv páciens-központú prezentálása.

6. Pozitív értékelés gyűjtése

Google Cégem és Facebook oldal értékelések gyűjtése, hogy az elégedett páciens másoknak is elmondhassa, hogy a praxisban megbízható és kiváló szakemberek dolgoznak.

7. Ajánlórendszer kialakítása

Az ajánlástól nincs erősebb marketing! Segítsük azokat az új érdeklődőket a páciensé válás útján, hogy extra kedvezményekhez, apró kiváltságokhoz juttatjuk őket a családtagjuk vagy ismerősük ajánlásának köszönhetően.

 

Páciens életút optimalizálás az egészségügyben

VIDD MAGADDAL

Eldöntendő kérdések helyett, használjunk nyitogató kérdéseket a tervezéshez!

  • Hogyan képzelem el az álompáciensem? (Hány éves, Hol lakik? Mennyit keres?)
  • Hol “lóg” a célközönségem?
  • Milyen értékesítési megoldásokat használok, amikor a lázas érdeklődőt el szeretném csábítani, hogy jöjjön el konzultációra is?
  • Én magam, vagy az orvosaim, hogyan kommunikálnak a pácienssel, hogy a kezelést a legnagyobb arányban igénybe vegyék az új páciensek?
  • Milyen lépeseket teszek annak érdekében, hogy az elégedett páciens elmondja véleményét a nagyvilágnak?
  • Mit teszek annak érdekében, hogy az elégedett páciensem új érdeklődőket generáljanak?

Tetszett a tudásanyag?

Iratkozzon fel az ország legedukatívabb egészségügyi marketing hírlevelére!

0% spam, 100% érték.

*Adatait 100% biztonsággal kezeljük és soha nem adjuk ki másnak!

~

Adatait 100% biztonsággal kezeljük és soha nem adjuk ki másnak!

A szerzőről:

Siteri Gergő

A Silicium Egészségügyi Marketing alapítója, PPC specialista és Growth Marketer. Több mint 8000 órányi gyakorlattal, valamint 300+ millió forint online költési tapasztalattal támogatja több magánpraxis online növekedését.