Innovatív magánpraxisok gyorsítósávja.

Olvasási idő: 17 perc

Az elmúlt időszakban valószínűleg mindenki rájött, hogy nem vagyunk sérthetetlenek.

És most teljesen mindegy, hogy ki “mekkora lufiként” és “bullshit-ként” éli meg a szituációt.

El kell fogadni, hogy bizonyos, külső körülményekre NINCS ráhatásunk. Viszont a bennük lévő változások komoly kihatással vannak a működésünkre.

Kész, slussz-passz, vége, ennyi.

Rá kell jönni, hogy bizony a “MI” valóságunkban is történnek rossz dolgok.

Az utóbbi időszakban megjelenő körülmény világszerte szinte hideg zuhanyként érte a gazdasági szereplőket, kicsiktől a nagykutyákig, számos iparágat érintve.

A fogturizmusban szó szerint megállt az élet, viszont a lokális magán egészségügyi szolgáltatók is sorba “húzzák le a rolót”.

Sorra érkeznek az időpont lemondások és el kell halasztani számos beavatkozást.

Ebben az írásomban igyekeztem összegyűjteni azokat a vállalkozói gondolataimat, amik segíthetnek egy MÁSIK nézőpontból vizsgálni a helyzetet. 

Maradjon higgadt!

Fontos, hogy elfogadja, ami megtörtént az megtörtént.

Viszont azt is tartsa szem előtt, hogy egy krízishelyzet nem tart ÖRÖKKÉ.

Egyszer vége lesz és a gazdaság gépezete újra indul.

2 okból sem érdemes pánikba esni:

  • Ha igazából nincs is akkora baj: Van elég likviditása, hogy a következő időszakot átvészelje csekély bevételi mutatók mellett is.
  • Ha pedig nagy a baj: Akkor meg pláne nem segít, ha idegesen és negatív érzelmektől túlfűtve hoz meg olyan üzleti döntéseket, amelyek akár tovább fokozzák a problémát.

Tehát minden esetben gondolja végig HIGGADTAN, hogyan tovább, milyen lehetőségei és forgatókönyvei vannak.

Elemezzen és tervezzen

Gondolja végig a jelenlegi gazdasági helyzetét, MINDENFÉLE smink adat nélkül és próbáljon meg felállítani több lehetséges forgatókönyvet. 

  • Mi történne a legideálisabb, és mi a legrosszabb esetben?
  • Milyen megoldásaink vannak, ha bekövetkezne a legrosszabb forgatókönyv?
  • Mi történik, ha a válsághelyzet akár 3 hónapig is fennáll, vagy még tovább?

Üssön fel egy excel táblázatot és kezdje el a saját vállalkozása átvilágítását. 

Nyugtassa meg a munkatársait

Az első és legfontosabb dolog, amit a praxisért tehet, hogy igyekszik mindent megtenni a munkatársak megóvásáért, valamint a nyugalmuk megőrzésért. 

Tájékoztassa őket, hogy minden intézkedést megtesz, hogy mindenki megőrizhesse a munkahelyét. 

Óriási károkat tud okozni a “információhiány”, ezért mindent tegyen meg a gyors és körültekintő tájékoztatásért.

A munkatársai ezért nagyon hálásak lesznek, amivel Ön tovább erősíheti bennük, hogy a praxisnak felelős vezetője van, aki igyekszik kézben tartani a helyzetet.

Tájékoztassa a pácienseit

Keresse fel őket telefonon, vagy írjon kör e-mailt a jelenlegi helyzetről.

Nyugtassa meg őket, hogy a rendelő minden szükséges óvintézkedést megtesz, hogy a szolgáltatásait továbbra is a lehető legmagasabb színvonalon tudja nyújtani. (Ha az állam nem befolyásolja annak üzemelését.)

Mondja el nekik, hogy minden orvosi eszközt, valamint az egész rendelőt kiemelt figyelem mellett fertőtlenítik, valamint további intézkedéseket vezettek be a steril környezet fenntartásárt.

Taktikai ötletek a páciens megtartáshoz

Az új pácienseknek egyedi kedvezményt vagy extra, exkluzív szolgáltatást biztosíthat, ha Önhöz jön el kezelésre.

Kitalálhat különleges kuponokat és ajánlatokat, amikkel ösztönözheti pácienseit, hogy a kijárási korlátozások feloldása után az Ön praxisába foglaljon időpontot.

Itt igazából a fantázia szabhat határt, hogy mit talál ki annak érdekében, hogy picit kompenzálni tudja a páciens csalódottságát. (Hiába nem rajtunk múlik.)

Tarthat villámgyors orvosi skype konzultációkat, hogy a páciensei elkötelezettségét megtarthassa és növelhesse.

Ne vegyünk vissza a marketingből

A pénzügyi optimalizáció fontos, viszont ne vágja le az aranytojást tojó tyúk fejét! 

Ha a jelenlegi bevételének több mint 50%-a hirdetésekből jön, akkor óriási hiba lenne azokat teljesen leállítani.

Az emberek egészségügyi problémája attól még nem múlik el, hogy beütött egy gazdasági válság.

Sőt mi több, az emberek probléma-tudata, valamint a megoldás iránti igényük a gazdaság által generált “félelem” miatt csak felerősödik.

Higgadtan gondolja végig a helyzetet és ha mégis a hirdetések leállítása mellett is dönt, azt ne hirtelen felindulásból tegye.

Milyen előnyei származhatnak egy “leállásból?”

Előfordulhat, hogy hetekre, hónapokra meg kell változtatni az üzletmenetét, vagy akár be is kell zárnia praxisát, amíg a gazdasági helyzet nem normalizálódik.

Ilyenkor teljesen jogosan teszi fel a kérdést: “De, ha nem vagy csak nagyon korlátozottan van bevételem, akkor mégis mit profitálhatok a helyzetből?”

Korábbi írásaimban óriási hangsúlyt fektetek a vezetőorvosban (praxis tulajdonosban) megbújó vállalkozói szellem felébresztésére, valamint fejlesztésére. 

Praxis és praxis között nem feltétlenül az orvosi tudás, hanem a vállalkozói szellem tesz különbséget. 

A vállalkozói gondolkodásmódban dől el, hogy eléri-e kitűzött céljait az életben vagy nem.

Üzleti szempontú előnyök

A praxis operatív működése állandó jelleggel elveszi a fókuszt az igazán fontos, stratégiai problémákról, kérdésekről és az olyan üzleti fejlesztésekről.

Pedig ezek megoldása akár többszörös szorzóként is hathatnak bevételre VAGY a mindennapi üzletmenet gördülékenységére = élhetőbb praxis.

Néhány ötlet, amivel foglalkozhat:

Értékesítési tölcsérem auditálása, optimalizálása

FORGALOM: (Traffic sources)

  • Honnan érkeznek a felhasználók a weboldalamra?
  • Ezek a csatornák, hogy teljesítenek?
  • Hogyan tudok javítani az eredményeket? (Olcsóbban több felhasználót szerezni, vagy fizessek akár többet, de nagyobb konverziós hajlandóságú felhasználókat érjek el.)

Ha ezekre NEM TUDOM a választ, akkor annak mi az oka? Marketing partneremtől kielégítő riportokat kapok-e?

Érdemes lehet egy marketing auditot igényelnie, hogy felmérhesse az esetleges további lehetőségeit.

BEJÖVŐ HÍVÁSOK: (Érdeklődőszerzés – Lead capturing)

  • Milyen hirdetésekből, kulcsszavakból hívják fel praxisomat?
  • Ebből mennyi az új páciens?
  • Melyik napszakban hívnak a páciensek, tudok-e több erőforrást biztosítani, hogy a foglalt telefonok számát csökkentsük?
  • Milyen minőségűek ezek a hívások? (Hívás rögzítés – Call recording)
  • Hogyan kezelik kommunikációs munkatársaim a hívásokat? (Front desk)
  • Tudok-e érdemben javítani a kommunikációjukon?
  • Gyűjtöm-e az online páciens véleményeket? Milyen erőfeszítést teszek, hogy többet szerezzek? (Bizalmi elem)

Ha ezekre NEM TUDOM a választ, akkor annak mi az oka? A megfelelő szoftvert vagy szoftvereket használom-e?

Ezen a rövid 3 perces videón bemutatom, hogyan mérjük a telefonhívásokat.

Megoldásunk segítségével volt van olyan ügyfelünk, akinek a bevételeit 20%-kal növeltük meg közel 2 hét leforgása alatt. (Anélkül, hogy többet költöttünk volna.)

ELSŐ IDŐPONT: (Időpont foglalások – Appointment conversions)

  • Hány telefonhívásból lesz tényleges időpontfoglalás?
  • A lemorzsolódásnak mi az oka, csökkenthetek-e rajta?
  • A tényleges időpontokból hányan jönnek el TÉNYLEG konzultálni?
  • A lemorzsolódásnak mi az oka, csökkenthetek-e rajta?
  • Milyen napszakban akarnak jönni a pácienseim konzultálni? (Nagy értékű kezeléseknek azonnali időpont foglalási lehetőségek biztosítása.

Ha ezekre NEM TUDOM a választ, akkor annak mi az oka? A megfelelő szoftvert vagy szoftvereket használom-e?

Erősen javasoljuk, hogy az első konzultációkat a fiatalabb generáció technikai hajlandósága miatt automatizálja.

Az előre fizetési lehetőségek kialakításával pedig elkerüljük, hogy valaki időpontot foglalt, de mégsem jött el a konzultációra.

Időpont foglalási automatizmusok kialakításában is tudunk segíteni.

KEZELÉSI TERV & ESETELFOGADÁS: (Treatment plan & treatment acceptance rate)

  • Hány telefonhívásból lesz tényleges időpontfoglalás?
  • Hányan fogadták el a kezelési tervet?
  • Ha nem fogadták el, akkor annak mi az oka? 
  • Ha nem fogadták el, akkor kaptak-e alternatív megoldást? (Ha az egészségügyi probléma ezt engedi vagy lehetővé teszi.)
  • Tudok-e javítani az kezelési terv elfogadásának arányán? Orvos-páciens kommunikáció újragondolása, vizuális orvosi segédeszközök beszerzése a páciensedukációhoz. 

Ha ezekre NEM TUDOM a választ, akkor annak mi az oka? A megfelelő szoftvert vagy szoftvereket használom-e?

Most itt az ideális lehetőség, hogy egy marketing konzultáció keretében tanácsot kérjen.

VISSZAJÁRÓ PÁCIENSEK: (Returning patients / patient retention)

  • Hány új páciensemből lesz visszatérő páciens? (Kezelési területre lebontva.)
  • Tudom-e, hogy egy páciensemnek mekkora a várható páciens élettartam értéke?
  • Mit teszek annak érdekében, hogy a már kezelt új pácienseimet, újra lássam a rendelőben? (Belső ajánlatok kidolgozása)
  • Hány páciensem ajánl tovább?
  • Hogyan tudok még több ajánlást szerezni?

Ha ezekre NEM TUDOM a választ, akkor annak mi az oka? A megfelelő szoftvert vagy szoftvereket használom-e?

Magánélethez köthető előnyök

A boldogsághoz koránt sem elég, ha üzletileg sikeresen vagyunk.

Pénzből szeretetet és minőségi emberi kapcsolatokat nem lehet vásárolni.

A pénz kielégíti anyagi szükségleteinket, és minden másra tökéletesen ALKALMATLAN.

Néhány ötlet:

1. Ha lehetősége engedi, akkor fektessen nagyobb hangsúlyt ÖNMAGÁRA (mint ember), a családjára vagy a barátaira.

2. Hívja fel azokat, akikkel régen beszélt és ha kell kérjen bocsánatot. (Meg fog lepődni, hogy mennyien fogják pozitívan fogadni a megkeresését.)

3. Képezze magát. Erősen tudom ajánlani az elérhető egészségügyi marketing tudástárunkat. A maga 80.000 karakterével a legvelősebb, ingyenesen elérhető tudássorozat az országban.

4. Munkatársak képzése.

5. Hónapok óta halogatott magáncélú dolgok elintézése. (Jelentsen ez bármit.)

Záró gondolatok

Vállalkozásom életében ez az első gazdasági válság, és 100% biztosra veszem, hogy nem ez lesz az utolsó.

Viszont teljes mértékben nyugodt vagyok, mivel az utóbbi 5 év tudatos kemény munkája, tervezése és pénzügyi fegyelme ezt lehetővé teszi számunkra.

Használja ki a ránk kényszerített “üres járatokat” és kezdjen el a stratégiai problémákon dolgozni.

Gondolja végig azokat a kérdésköröket, amiket felsoroltam és kezdje sorra megválaszolni őket.

Mindezt otthonában, családja közelségét és jelenlétét élvezve.

Tetszett a tudásanyag?

Iratkozzon fel az ország legedukatívabb egészségügyi marketing hírlevelére!

0% spam, 100% érték.

*Adatait 100% biztonsággal kezeljük és soha nem adjuk ki másnak!

~

Adatait 100% biztonsággal kezeljük és soha nem adjuk ki másnak!

A szerzőről:

Siteri Gergő

A Silicium Egészségügyi Marketing alapítója, PPC specialista és Growth Marketer. Több mint 8000 órányi gyakorlattal, valamint 300+ millió forint online költési tapasztalattal támogatja több magánpraxis online növekedését.