Innovatív magánpraxisok gyorsítósávja.

Olvasási idő: 15 perc

Ha orvos, és szeretne saját praxist indítani, vagy már van praxisa, de szeretné egy új szintre emelni, akkor nagy valószínűséggel tele van a feje rengeteg kérdéssel.

A nagy “sztár-rendelőként” számon tartott egészségügyi vállalkozások is valamikor régen a nulláról kezdték és ugyan azokon a nehézségeken, kihívásokon és fájdalmakon mentek át.

Most érdemes tisztázni, hogy az üzleti siker

nem 

EGYSZERI ESEMÉNY,

hanem FOLYAMAT. 

Egy folyamatos, fókuszált munka eredménye. Ami megcáfolhatatlan és megváltozhatatlan vastörvény a sikeres és igazi vállalkozók között.

Persze mondhatja azt is, hogy “nekik szerencséjük volt”. 

Tudja mi a szerencse? 

Amikor a KÉSZSÉGEK és a LEHETŐSÉGEK találkoznak egymással.

Munkásságom egyik célja hogy befolyásoljam az egészségügyi-, szakemberek és befektetők döntéseit, inspirálva egy olyan gondolkodásmód elsajátítására, melyben készségeiket és tapasztalataikat fejlesztve egészen új magaslatokra vihetik a betegközpontú orvosi szolgáltatásaikat, valamint elérjék kitűzött életcéljaikat.

Mik azok az inspiráló és kihívást jelentő kulcs-lépések, amik kiindulási alapként szolgálhatnak a fejlődésben?

Tanácsaimat három lépésben fogalmaztam meg:

  1. Betonkemény üzleti alapokra kell helyezni az orvosi vállalkozását.
  2. Meg kell keresnie a legkiválóbb szupersztár munkatársakat, akik képesek cégét a csillagok közé emelni.
  3. Motiváló környezetet kell teremtenie munkatársainak, ahol a szakmai fejlődés garantált, a tanulás öröm, a csúcsteljesítmény pedig kellőképpen jutalmazott.

1. Betonkemény üzleti alapok

Ahhoz, hogy saját rendelőjével is sikerei lehessenek, elsőként önállóan kell helyt állnia. Gyakorlott szakemberként olyan inspiráló és motiváló mintát kell mutatnia, amely követendő példa lesz a saját praxisában, a saját munkatársai számára.

Az koránt sem elég, hogy “képes komoly pénzt hozni a konyhára”. Megbecsült páciensei véleményét nem csak az Ön, hanem kollégái viselkedése is nagyban befolyásolják.

A kimagasló orvosi szakértelem és a biztos anyagi háttér Önmagában mit sem ér versenyszférában.

Bemutatok néhány mérőszámot, amely segít megérteni, hogyan működik (vagy fog működni) a rendelője, és amelyek hozzájárulnak ahhoz, hogy további sikerei lehessenek a fejlődés útján.

Mutatók az egészségügyi marketingben és azok hatékonysága 

1. Hány releváns megkeresést generál a rendelőm marketingje, és ezek milyen hirdetési vagy forgalomi csatornából érkeznek? (Honlaplátogatók szerzése)

2. A bejövő telefonhívások forgalmi forrásának mérése és rögzítése minőségellenőrzés céljából. (Telefonhívás mérés és optimalizálás)

3. A lehetséges új páciens érkező hívások száma a leegyeztetett első vizsgálatokhoz viszonyítva. (Időpont foglalási arány)

4. A lemondott vagy elmulasztott időpontok aránya. (Időpontfoglalások lepattanási aránya)

5. Az időpontfoglalókból, hányan fogadják el a kezelési tervet? (Kezelési terv elfogadási arány)

6. A lemondott vagy elmulasztott kezelési tervek aránya. (Kezelési terv elfogadások lepattanási aránya)

7. Az első kezelésekből befolyó bevétel mértéke és a hirdetési kiadásaim és egyéb üzleti befektetéseim aránya. (Return On Investment – ROI)

8. Azon páciensek száma, akik az első vizit után a következőt is lefoglalják. (Visszatérő páciensek száma / Returning Patient)

9. Mennyi bevétele származik 1 páciensből az első bejelentkezéstől kezdve a teljes passzivításig? (Páciens élettartam érték / Patient Lifetime Value)

10. Hány pácienst ajánlja rendelőjét tovább? (Páciens ajánló érték / Patient Refferal Value – PRV)

11. Az összes haladó mutatót figyelembe véve (RP, LSV, PRV) mekkora egy megszerzett új páciens ténylegesen várható értéke? (Páciens várható teljes értéke / Patient Expected Value – PEV)

12. Az adózás előtti eredményeket módosító tételek: bérek, laboratóriumi költségek, szükséges felszerelések költsége.

Ebben a cikkemben 11 lehetőséges fejlődési lehetőséget mutatok be, amivel javíthatja üzleti eredményeit.

2. Szupersztár munkatársak

Ahogy az első pontban is látja, nem a szerencse tesz jövedelmezővé egy praxist.

Csak tudatos tervezéssel jutunk előre és lehetünk sikeresebbek, boldogabbak az életünk minden területén.

Meg kell értenie, hogy CSAK a megfelelő építőkövek helyére rakásával építheti fel álom vállalkozását.

Az egyik ilyen építőkő az, ahogyan a csapatát felépíti.

Az orvosok jellemzően a művészetekben és a tudományokban jeleskednek.  Kézügyességüket és szépérzéküket – területtől függően – használják minden nap, hogy pácienseik problémáiban segítsenek és teljesebb életet élhessenek.

Azonban az üzleti életben is nagyon otthon kell lenni.

Ez pedig úgy lehetséges, ha felépít maga körül egy csapatot, akik majd segítenek sikerre vinni vállalkozását.

Meglátásaim szerint a legtöbb orvosnak ezer meg ezernyi szuper kreatív ötlete van.

Az Ön feladata az, hogy olyan emberekkel dolgozzon együtt, akik mindezeket meg is tudják valósítani.

A jó orvosnak kristálytisztán és céltudatosan kell átadni a saját elvárásait, sőt, azokat folyamatosan képviselnie is kell. Kiváló inspiráló vezetővé válni nehéz, de egyáltalán nem lehetetlen.

Egy vezetőnek azonban a munkafolyamatok (Back office és Front office) mindegyikét figyelemmel és lelkesedéssel kell követnie. Egy szuper praxis tulajdonos pontosan tudja, hogy ez a munkatársai, de legfőképpen a páciensei számára lesz meghatározó.

Csapatának alapvetően fontos lesz majd az Ön hozzáállása, a pácienseknek pedig az az élmény, amit a rendelőben tapasztaltak.

A vezető orvos pedig a jéghegy csúcsa.

Ha megfelelően kezeli a problémákat, az az egész rendelőre kihat mint követendő példa. Amennyiben nyugodtan és koncentráltan reagál a megoldandó problémákra, úgy a munkatársai is hasonlóan fognak cselekedni.

Ez a pozitív attitűd segít kiküszöbölni a berögzült és rossz szokásokat, mint mások állandó hibáztatása, kibeszélés vagy az egymásra mutogatás.

Függetlenül attól, hogy munkatársai áthelyezésével vagy új kollégák felvételével bővíti a csapatát, fontos, hogy az állásinterjúk során ne csak a szaktudást és a készségeket ismerje meg a jelölt részéről, hanem pontos képet kapjon annak hozzáállásáról is.

Nem csak egy praxisban, de minden vállalkozásban előfordulnak problémás helyzetek.

A közös munka során előjöhetnek személyiségproblémák is.

Amennyiben olyan embereket alkalmaz, akik Önhöz hasonlóan lelkesednek a orvoslásért, segítőkészek és jó a problémamegoldási képességük, kollégái segítségével biztosan elindul majd a növekedés útján.

3. Motiváló környezet kialakítása

Talán a legfontosabb aranyszabály: mindig dicsérje meg a munkatársát!

Ha a rendelőben dolgozók elégedettek, a páciensek is azok lesznek!

Alakítson ki olyan munkakörnyezetet, amelyben lehetőség van a tovább fejlődésre!

A legtöbb orvos elsődleges fontosságúnak tartja a szakmai fejlődést, de csak nagyon kevesen vetítik ki ezt a saját rendelőjükben dolgozókra is.

A munkavállalókat arra ösztönözni, hogy folyamatosan fejlesszék magukat, nem egyszerű feladat. A tanulásnak szórakoztatónak, kifizetődőnek és előnyösnek is kell lennie kollégái számára.

Nagyon kevés orvos engedheti meg magának, hogy csapata mindent tagját szemináriumokra és konferenciákra küldje. Szerencsére számos online képzési lehetőség áll már rendelkezésre.

A legfontosabb azonban, hogy a tanultakat és tapasztalataikat munkatársai ténylegesen meg is valósítsák, és be is építsék azokat a mindennapokba.

Az emberek nagyon leterheltek, hajlamosak visszatérni régi bevett és rossz szokásaikhoz.

A sikeres vezetők folyamatosan figyelemmel kísérik csapatuk teljesítményét, hogy meggyőződjenek arról, hogy a képzések hatékonynak bizonyultak. Hiszen az oktatás segítséget nyújt abban, hogy a kollégák jobban teljesítsenek.

Mindenki azt szereti csinálni leginkább, amihez jól ért; ennél fogva a szakképzések valójában a munkájuk során tapasztalt elégedettséghez segítik hozzá az embereket.

Sikere tehát:

  • 25%-ban munkatársai személyes hozzáállásán alapul. Biztosan kedvesek, vidámak, és öröm velük együtt dolgozni?
  • 25%-ot tesz ki az a kérdés, hogy munkatársai rendelkeznek-e megfelelő együttműködési készséggel a többi kolléga és a páciensek felé.
  • 25%-ot jelent vállalkozásának pénzügyi helyzete.
  • 25%-ot pedig a folyamatos képzések és tanfolyamok tesznek ki.

Előkészítés. Megvalósítás. Ismétlés.

Ha a munkavállalók tudják, hogy mit várnak el tőlük, könnyebben is teljesítik azt. Amennyiben munkatársai sikeresen teljesítik egyéni céljaikat, vállalkozása is sikeressé válik.

Ez lesz az az üzleti modell, ami működni fog.

Tetszett a tudásanyag?

Iratkozzon fel az ország legedukatívabb egészségügyi marketing hírlevelére!

0% spam, 100% érték.

*Adatait 100% biztonsággal kezeljük és soha nem adjuk ki másnak!

~

Adatait 100% biztonsággal kezeljük és soha nem adjuk ki másnak!

A szerzőről:

Siteri Gergő

A Silicium Egészségügyi Marketing alapítója, PPC specialista és Growth Marketer. Több mint 8000 órányi gyakorlattal, valamint 300+ millió forint online költési tapasztalattal támogatja több magánpraxis online növekedését.